國威分享的一首歌
聽了幾次都覺得很好聽

MV也很令人印象深刻
我一直想說他怎麼可以憋氣這麼久!

但仔細看歌詞後,其實蠻憂傷的
難過一下還是要繼續樂觀下去:)


Radiohead - No Surprise

A heart that's full up like a landfill
一個滿是毀棄之物的心靈
A job that slowly kills you
一份慢慢將你逼殺的工作
Bruises that won't heal
和許多永不痊癒的傷口

You look so tired and unhappy
你看起來真的好累、好痛苦
Bring down the government
來吧!我們乾脆推翻這政府吧
They don't, they don't speak for us
反正他們不可能會站在我們這邊說話
I'll take a quiet life
我要去享受從此平靜的生活了
A handshake of carbon monoxide
我要去和一氧化碳把手言歡了

No alarms and no surprises
別驚慌,別驚訝
No alarms and no surprises
別驚慌,別驚訝
No alarms and no surprises
別驚慌,別驚訝
Silent, silent
安靜……安靜……

This is my final fit, my final bellyache with
這是最後一次發作了,這是我最後一次為此作痛了

No alarms and no surprises
別驚慌,別驚訝
No alarms and no surprises
別驚慌,別驚訝
No alarms and no surprises please
別驚慌,別驚訝,拜託……

Such a pretty house, such a pretty garden
多麼漂亮的房子啊!多麼漂亮的花園啊!

No alarms and no surprises (let me out of here)
別驚慌,別驚訝(讓我離開這裡啊)
No alarms and no surprises (let me out of here)
別驚慌,別驚訝(讓我離開這裡啊)
No alarms and no surprises please (let me out of here)
別驚慌,別驚訝,拜託……(讓我離開這裡啊)

arrow
arrow
    全站熱搜

    奔跑羊 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()